Nääe!

Käthe säger att man inte behöver stretcha när man tränar i maskiner. Herregud, vad kluvet det här med träning och olika filosofier kring ämnet kan vara. När jag gick hos en personlig tränare en gång (för ett par år sedan) lärde han mig att stretching var det enda viktiga. Han tipsade mig om att stretcha efter varje omgång repetitioner för att snabbt återhämta mig och köra vidare med nästa tio eller tjugo repetitioner.
- Stretcha istället för att sitta där och lata dig, sa Veljko. Det ger ett mycket snabbare resultat!
Stretching är alltså a och o! Ja det är i alla fall vad Veljko (personlig tränare) säger.

Någon som är beläst, eller åtminstone har koll, i ämnet?

/Alexandra

Kommentarer
Postat av: Käthes Mode / amelia.se <-- ny adress

Alexandra, du får gärna länka till din referens. :)

2010-07-06 @ 17:49:00
URL: http://blogg.amelia.se/kathe
Postat av: Maja

Stretcha ska man helst efter färdig träning. Mellan träningsdelarna och mellan seten ska man dricka och vila. Där tror jag är onödigt med stretchning. Att inte glömma är att värma upp inför varje träningsdel, värma lederna man använder.

2010-07-06 @ 18:02:25
URL: http://somaja.blogspot.com
Postat av: Free Fashion Pia

Att vara för "kort" och stram i vissa muskler kan leda till felställningar=skador, för att verkligen få koll på det så måste man nästan be ett proffs titta på en...kanske inte en pt men en sjukgymnast eller liknande. Men det kanske är överkurs ;-)

2010-07-06 @ 22:50:40
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0