Presentation: Käthe

Hej på er!

Jag heter Käthe Nilsson är den typen som hellre fikade och hade trevligt än att gå till gympalektionerna. Gympan räknades ändå inte in i snittbetyget. Det jag avskydde mest var stressen efteråt - att på 5 minuter hinna duscha, sminka sig och klä på sig innan nästa lektion började. Ingen lyxkänsla alls. :)

I 20-årsåldern prövade jag på aerobic med en trevlig tjej som jag pluggade tillsammans med. Vi höll ut i 3 månader innan vi blev förkylda och sedan struntade i det hela.

När jag var 29 år blev jag gravid med sonen (snart sex år) och efteråt har jag inte tränat nämnvärt mycket heller. Sitter dessutom mycket framför datorn och har vräkt i mig hur mycket som helst och vad som helst helt fritt. Det är ett under att jag inte är överviktig.

För ca en månad började jag styrketräna 3 dagar i veckan. Jag upptäckte direkt att det var min grej. Min bror som är kroppsbyggare ger mig tips och matråd och det ska bli intressant att se hur kroppen utvecklas. Det lär ju ta sin tid men jag känner mig motiverad till max. Jag vill bli fast med fina konturer av muskler.

Mitt mål är att kunna ha illtajta fodralklänningar som jag kunde innan graviditeten. Magen är mitt problemområde.

Fråga gärna om det är något ni undrar! :)

/Käthe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0