Träningens för- och nackdelar

I tisdags tränade jag biceps och triceps med min bror. Eftersom han hållit på i flera år och kan många bra övningar blir det som att ha en pt. Jag tar ut mig mer och han pushar mig att fortsätta när det tar stopp. Igår tränade jag ben och mage själv. Känner idag en fin träningsvärk vilket gör mig nöjd. Knäna är det som begränsar mig när det gäller att ta i. Borde hitta övningar att göra som stärker knäna, de har dock blivit mycket, mycket bättre sedan jag började träna.

Fördelar
Jag känner mig starkare, t.ex. när jag ska bära tunga kassar efter att jag handlat.
Skön egentid.
Anti-stress.
Mindre spända axlar.
Kul att tävla med sig själv.
Stabilare knän.

Nackdelar
Mycket fixering vid utseende och mat (får jag i mig tillräckligt med protein, borde jag inte se bättre resultat, tar jag i maximalt o.s.v.).
Det tar tid och jag får kämpa för att kunna komma iväg tre dagar i veckan.

/Käthe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0