Så får du platt mage

Två läsare delar med sig av sina tips:

Camilla:
Situps. Jag hade en platt, vältränad mage med mååånga rutor när jag var runt 20, 1000 situps per dag uppdelat på 3 tillfällen (ibland 2) fixade den. Jag gjorde situpsen i sängen för att inte förstöra min rygg.

Sofie:
Det bästa för en snygg vältränad mage med Bra muskler är att köra mage ca två-tre gånger i veckan med tunga vikter! Tänk på att träna alla muskler i magen och inte endast de rakt fram.Om man tycker det är krångligt att köra mage själv eller inte vet hur man ska göra, kan man gå på core-pass, därifrån kan du även få bra med olika uppslag på övningar. Lycka till!

Tack för tipsen! Jag ska satsa på varierande övningar för magen och vara noga med att vila mellan passen. Vad kan det ta innan jag ser resultat - några månader?

/Käthe


Kommentarer
Postat av: Jenny

En övning jag gillar:

Ligg på rygg med benen i 90 grader, håll armarna rakt upp mot taket och håll i vikt. Jag brukar köra med 5 kg. Sträck sedan ett ben i taget mot marken samtidigt som du fäller båda armarna (raka med vikt) ovanför ditt huvud.



Tänk på att pressa svanken mot golvet hela tiden. Om man är riktigt stark kan man även sträcka både benen samtidigt, men glöm som sagt inte ryggen.



Vet tyvärr inte hur lång tid det kan ta att få fram ett sexpack, du måste ju samtidigt få bort ev fett. Annars kommer rutorna bara ligga inbäddade där under ;-) Lycka till!!

2010-07-13 @ 14:56:56
Postat av: KATHES MODE

Jenny, jättetack för tipsen! :)

2010-07-20 @ 21:50:35
URL: http://blogg.amelia.se/kathe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0