LCHF - resultat

Jag började ju äta enligt LCHF-metoden igår. Hela dagen gick jag omkring med två starka känslor:

1. Hur sjutton ska man kunna gå ner i vikt när man äter så här mycket fett. Jag har förmodligen tagit för mycket grädde, för mycket ost, för många nötter etc. Tänkte jag. Tänkte att jag är lika knäpp som de som säger att "Det är jättebra att äta var tredje timme"... och så trycker de i sig stora portioner dubbelt åtta gånger om dagen. Det finns liksom inga genvägar. Det måste kännas. Min andra känsla var i och för sig märkbar:

2. Jag blev väldigt mätt av de feta måltiderna men kände mig extremt sötsugen efteråt. Det kändes som att det saknades någonting. Jag som är så van att äta frukt fick nästan lite abstinens.

Resultat? Jo det ska jag tala om. Jösses!! Hur är det möjligt? Efter en dags intag av allt detta feta har jag gått ner 1,5 kilo.

Vill ni veta vad jag åt igår?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

jag vill gärna veta vad du åt och hur du äter framöver - detta för att kunna kopiera och lära mig denna metod

2010-07-07 @ 08:22:23
URL: http://blogg.expressen.se/janet/
Postat av: Jenny

Kolhydrater binder ju vatten i kroppen, så det är nog mest det som släppt som märks så här precis i början. Men kör hårt, ska bli spännande att följa hur det går!

2010-07-07 @ 09:56:10
Postat av: Alexandra

Jeanette! Ska bli :)

Jenny! Japp, sant! vi får se hur det blir i längden... :)

2010-07-07 @ 11:11:05
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Maja

Man går inte upp i vikt om man äter fett. Men om man äter fett ihop med annat onyttigt, om vi säger så, så går man upp i vikt. Lite så där självklart. Egentligen kan man gå upp i vikt av vad som helst, för det är kombinationen mat och motion som man ska analysera för att förstå viktuppgången och hur man ska göra för att gå ner. Stressbalansen är också väldigt viktig del, samt sömnkontot. Kör på! LCHF är bra, men själv orkar jag inte vara utan frukt. :)

2010-07-07 @ 21:26:01
URL: http://somaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0