LCHF - meny dag 1

Det här är vad jag åt igår:

Frukost: Omelett av tre ägg och en massa parmesan. I stekpannan hade jag riktigt smör.

Lunch: En halv grillad kyckling med skinn (orkade inte riktigt hela), fetaostcreme och kokt broccoli (färsk för att det är godare) med smör och salt på.

Middag: 1/4 grillad kyckling (jag orkade inte sticka och handla nåt annat kött eftersom jag var hungrig som bara den...) fetaostcreme och blomkålspuré.

Dessutom åt jag en blodgrape eftersom jag fick abstinens. Egentligen ska man väl inte äta frukt men det gjorde jag ändå.

Jag har fått menyinspiration från Katrin Zytomierskas blogg. Här har hon skrivit menyer för flera dagar.

Fetaostcreme:
Gräddfil (absolut inte light)
Philadelfiaost (absolut inte light)
Fetaost
Salt
Vitpeppar

Blomkålspuré med parmesan:
Koka blomkål och mosa den
Häll i grädde, smör, salt, vitpeppar, vitlök och parmesan och kör med en stavmixer tills det blir en slät puré.





Kommentarer
Postat av: Jeanette

tack - jag skall börja med din diet nästa vecka

2010-07-07 @ 12:17:13
URL: http://blogg.expressen.se/janet/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0