Hur man hinner träna med barn

Det är inte alltid så lätt att hinna träna när man har barn. Idag testade jag att ta med sonen till barnrummet som mitt gym har och det gick hur bra som helst. Det är öppet för barn upp till 12 år. Det blev visserligen bara en timmes styrketräning men jag gav järnet och var effektiv. Annat som är bra när man har barn är att välja ett gym som har öppet dygnet runt. Jag ser träningen som härlig egentid också.

Ökade på hantlarna idag så nu klarar jag av 6 kg. En fördubbling jämfört med när jag började för två månader sedan.

Hur hinner ni med barn att träna?

/Käthe

Kommentarer
Postat av: Free Fashion Pia

Man får ta de tillfällen som bjuds: träna på lunchen, träna när barnets far är hemma, helger osv. När mina barn var riktigt små så körde jag en del konditon hemma på t.ex. cykel eller trappmaskin. Just nu har jag mitt älskade gåband som morgonpromenaderna funkar utmärkt på! (Med ett bra program på tv'n, förstås). Sen kan man ju alltid köra en del övningar hemma, core t.ex. Men det gäller att vara disciplinerad....;-)

2010-07-09 @ 08:41:33
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/
Postat av: Käthes Mode / amelia.se <-- ny adress

Pia, bra tips! :)

2010-07-11 @ 17:43:44
URL: http://blogg.amelia.se/kathe
Postat av: Mia

Jag och maken tränar omvartannat. När han kommer hem från jobbet så sticker jag och styrketränar eller springer. Oftast så springer min man sent på kvällen så det fungerar bra för oss. Jag har ju små barn, eller ett litet iaf, och han lägger sig ju hyfsat tidigt.

2010-07-11 @ 18:11:49
URL: http://miasvardag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0