Testat bodypump

Nu har jag testat på bodypump och det var jobbigare än vad jag trodde. Benen viker sig emellanåt när jag haltar fram...och det har bara gått fyra timmar. Oj! :) Inte smart att köra dagen efter ett rejält styrketräningspass.

Fördelar:
En timmes bra genomträning av hela kroppen som baseras på styrka.
Bra att ta ett bodypump-pass då och då för att chocka kroppen.
Man får pepp.
Kanon om man vill träna styrka men vill göra det i grupp.

Nackdel:
Ingen vila mellan övningarna som vid styrketräning.
Risk för tinnitus. :)
Lite aerobic-känsla och kom igen-tillrop.
Inga rejäla vikter utan det baseras på låga vikter och många, många repetioner.

Har ni testat?

Nästa gång ska jag testa core.

/Käthe


Kommentarer
Postat av: Free Fashion Pia

Håller med dig om fördelarna, PLUS att man tränar uthållighet och lite flås. Bra med grupptryck så man "tar i". Nackdel är att man kan köra med dålig teknik och fresta på ryggen i onödan. Man får vila när man byter vikter ;-) Nu har jag inte gått på många år, men jag brukade växla mellan två olika stänger i varje övning, en tung och en lite lättare, så man verkligen kunde ta ut sig. Sen kan man ju sätta extra viktplattor på utsidan av "låsen". och bara tippa av dom när det blir för tungt. Så visst kan det bli effektivt!

2010-08-11 @ 16:22:35
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/
Postat av: Käthes Mode / amelia.se

Pia, det är nog fel på mig men jag tar i mer när jag är själv alt. har en som agerar pt. :)

2010-08-12 @ 11:05:21
URL: http://blogg.amelia.se/kathe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0